logo rangi abi

شماره تماس

031-53246424

  • English
 

سبد خرید

4 باور اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی

آخرین مقالات

دسته بندی مقالات

اصفهان، شهرضا

info@mala.ir

031-53246424

شنبه تا پنجشنبه: 8:30 - 21

4 باور اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و برداشته شدن مرزهای میان ملت ها، ایجاد ارتباط در سطح بین الملل جهت انجام امور مختلف نظیر امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و خصوصا آموزشی مستلزم تسلط به زبانی واحد است. اهمیت یادگیری چنین زبانی بر کسی پوشیده نیست. بدین سبب اقشار مختلف در رده سنی متفاوت به یادگیری زبان انگلیسی، به عنوان یک نیاز می نگرند. یادگیری اصولی زبان، طی فرایندی وابسته به عوامل مختلف صورت می پذیرد. در این میان متاسفانه مشاهده شده افرادی علیرغم استعداد بالا، تنها بواسطه باورهایی نادرست قادر به تکمیل فرایند یادگیری نبوده و در نیمه راه تسلیم این باور ها و موانع یادگیری زبان می شوند.

4 مانع جدی در یادگیری زبان انگلیسی:

لذا در این مقاله کوشیده شده تا علاوه بر معرفی برخی از موانع یادگیری زبان، راه حل هایی جهت زدودن این باورها و هموار کردن فرایند یادگیری ارائه داده شود.

1- من خجالتی هستم و همیشه کم صحبت می کنم

یکی از موانع یادگیری زبان در هنگام برقراری ارتباط چیزی نیست جز احساس خجالت. وجود چنین حسی برگرفته از عوامل متعددی می باشد. عواملی مانند محدود بودن دایره لغات، درست تلفظ نکردن تمامی کلمات و یا دانش گرامری محدود. آیا تا به حال از خود نپرسیده اید که فلان شخصی که می تواند در حال حاضر با تسلط صحبت کند؟ آیا از روز اول هم همینطور بوده است؟ قطعا خیر.

شما به عنوان زبان آموز باید ترس و خجالت را کنار گذاشته و با توجه به سطح فعلی زبانتان ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید. در این مسیر، کسب تسلط و روان صحبت کردن مستلزم تمرین، تمرین و تمرین است. اگر به این حس غلبه نکنید، می تواند به عنوان یکی از موانع یادگیری زبان شما را از مسیر منحرف کند.

2- می ترسم اشتباه کنم، پس کم صحبت می کنم

اشتباه کردن در فرایند یادگیری، اصلی در جهت رسیدن به هدف می باشد به شرطی که از اشتباهاتمان درس گرفته و آنها را تکرار نکنیم. وقتی شما زیاد اشتباه می کنید این بدان معناست که سعی در صحبت کردن و ایجاد ارتباط دارید و یادتان باشد تا زمانیکه اشتباه نکنید، نقاط ضعفتان آشکار نشده و در نتیجه پیشرفت نخواهید کرد. هرگز به اشتباهات خود منفی نگاه نکنید.

متاسفانه گرامر بحثی است که اکثر زبان آموزان در ابتدای مسیر نگران آن هستند. این نگرانی اشتباه است. گرامر باید آخرین مبحث نگرانی شما در فرایند یادگیری باشد. در ابتدا باید دغدغه صحبت کردن و برقرای ارتباط داشته باشید زیرا برای نیل به این امر اصلا مجبور نیستید که تمام قواعد دستوری زبان را بلد باشید.

فرض کنید از یک انگلیسی زبان می خواهید آدرس بپرسید و می گویید:

Excuse me, can you tell me how can I go to the gas station?

جمله بالا از لحاظ دستوری ایراد دارد و باید بگوییم:

Excuse me, can you tell me how I can go to the bus station?

خب، یک انگلیسی زبان شما را کامل درک کرده و حتما شما را راهنمایی می کند. مطمئن باشید شما بابت این اشتباه مواخذه نخواهید شد. زبان آموزان عزیز به یاد داشته باشید که تمرکز و تاکید بیش از اندازه بر روی گرامر و ترس از اشتباه کردن، اعتماد به نفستان را از بین برده و مانع پیشرفت شما می شود. لذا تمرکز بیش از حد بر روی مبحث مذکور خود یکی از موانع یادگیری زبان به حساب می آید و هدف اصلی یادگیری زبان که همان ایجاد ارتباط است را تحت شعاع قرار می دهد.

3- شاید دیگران بتوانند، اما من نمی توانم

شاید برایتان پیش آمده باشد بعد از مدتی از شروع یادگیری زبان از خود ناامید شده و احساس کنید که پیشرفت چندانی مانند اوایل ندارید. چنین احساسی کاملا طبیعی بوده و اغلب زبان آموزان آن را تجربه می کنند. اما نکته حائز اهمیت نحوه برخورد و مدیریت این احساس است. شما باید همواره در این مسیر خود را در معرض یادگیری و چالش های جذاب قرار دهید.

اگر برای مثال همواره فیلم و سریال ببینید و یا اخبار گوش کنید خواهید یافت که مطالب بسیار زیادی برای یادگیری باقی مانده است و در نتیجه بیش تر از گذشته ترغیب می شوید تا یاد بگیرید. بدون اغراق باید بگوییم که زبان آموزان در حال تحصیل در موسسه زبان ایران اروپا به ندرت دچار چنین سردرگمی و نا امیدی می شوند زیرا علاوه بر حضور در کلاس عمومی، در کلاس های جانبی رایگان موسسه در رده های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با محوریت موضوعات بسیار متنوع شرکت کرده و نیز سایر زبان آموزان را می بینند که چقدر مشتاق یادگیری اند و در نتیجه همین امر خود انگیزه شان را مضاعف می کند.

درست است که حس نا امیدی یکی از موانع یادگیری زبان به حساب آمده اما علاوه بر راه حل فوق، مشاوران تحصیلی ما در موسسه ایران اروپا با ترسیم و ارائه نقشه راه یادگیری شما را تا انتهای مسیر همراهی می کنند و اجازه نداده تا ناامید شوید.

4- چرا بقیه سریعتر از من پیشرفت می کنند

متاسفانه مقایسه سطح زبانی خود با دیگران یکی دیگر از موانع یادگیری زبان بوده و در روحیه و پیشرفت شما نقشی مخرب را ایفا می کند. برای اینکه شما به این سطح از توانایی در زبان برسید، قطعا سخت تلاش کرده اید. باید به این موضوع به عنوان یک موفقیت و دستاورد نگاه کرده و به آن افتخار کنید. هرگز به نظر دیگران اعتنا نکنید زیرا آنها نمی دانند که شما چقدر در این مسیر با چالش های مختلفی مواجه شده اید.

از طرفی دیگر یادگیری در افراد متفاوت است شخصی به راحتی یاد می گیرد اما فرد دیگر باید بیشتر تمرین کند تا یادگیری برایش رخ دهد. یادتان باشد شما مجاز هستید خودتان را با گذشته تان مقایسه کنید و ببینید کجا بودید و الان در چه سطحی قرار دارید.

نتیجه گیری:

همانطور که گفته شد یادگیری زبان فرآیندی است که علاوه بر زمان، مستلزم تلاش و تمرین مداوم می باشد. لذا هرگز تحت تاثیر باورهای غلط قرار نگیرید و تا کسب نتیجه دلخواه دست از تلاش بر ندارید. در این میان نیز نمی توان نقش مهم موسسات آموزشی را نادیده گرفت. موسساتی که از تمامی استاندارد های لازم برخوردار بوده و نقطه اتکایی برای زبان آموزان به حساب آیند.

ما مفتخریم به عنوان مجموعه ای کاملا حرفه ای با تمامی امکانات شما را در این مسیر و در رفع موانع یادگیری زبان همراهی کنیم زیرا همواره بر شعارمان تاکید داریم: شکوه آموختن با حرفه ای ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *